Načítavam...

REKLAMAČNÝ PORIADOK

v súvislosti s poskytovaním zdravotnej starostlivosti (laboratórne vyšetrenia)

(ďalej ako „Reklamačný poriadok“)

 

Článok I.

Úvodné ustanovenia

 

  1. Obchodná spoločnosť AnalytX s.r.o., so sídlom: Elektrárenská 12092, 831 04 Bratislava, IČO: 35 826 321, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 25535/B je v súlade so všeobecnými právnymi predpismi Slovenskej republiky a na základe povolení a oprávnení vydaných príslušnými orgánmi, oprávnená poskytovať zdravotnú starostlivosť – laboratórne vyšetrenie v nasledovných špecializovaných odboroch:
    1. klinická biochémia,
    2. klinická imunológia a alergiológia,
    3. klinická mikrobiológia,
    4. klinická hematológia a transfúziológia.
  2. Za účelom podrobnejšej úpravy vzájomných práv a povinnosti, ktoré vzniknú v súvislosti so Zmluvou uzatvorenou medzi Poskytovateľom a Klientom, na základe ktorej Poskytovateľ poskytuje Klientovi za dohodnutú odplatu zdravotnú starostlivosť formou vykonania príslušných Laboratórnych vyšetrení, ktorých zoznam je zverejnený na Webovej stránke Poskytovateľa, Poskytovateľ vypracoval všeobecné obchodné podmienky (ďalej ako „VOP“) a tento Reklamačný poriadok.
  3. Všetky výrazy s veľkým počiatočným písmenom uvedené v tomto Reklamačnom poriadku sa budú používať v príslušnom gramatickom tvare. Pokiaľ nie je v tomto Reklamačnom poriadku vyslovene uvedené inak, výrazy s veľkým počiatočným písmenom majú rovnaký význam, ako je uvedený vo VOP.
  4. Tento Reklamačný poriadok a poskytovanie zdravotnej starostlivosti formou vykonania príslušných Laboratórnych vyšetrení, ktorých zoznam je zverejnený na Webovej stránke Poskytovateľa je v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

 

Článok II.

Reklamačný poriadok

  1. Klient je oprávnený uplatniť reklamáciu v súvislosti s vykonaním Laboratórneho vyšetrenia v prípade, ak (i) Laboratórne vyšetrenie nespĺňa požiadavku na kvalitu poskytovanej služby v súlade s povahou vykonaného Laboratórneho vyšetrenia t.j. Laboratórne vyšetrenie má vady, a (ii) z iných relevantných právnych alebo skutkových dôvodov ustanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi. (ďalej ako „Vada“)
  2. Klient je povinný uplatniť si reklamáciu u Poskytovateľa bez zbytočného odkladu, maximálne do 48 hodín po odoslaní výsledku laboratórneho vyšetrenia (stabilita vzorky), potom, čo zistil Vadu. V rámci reklamácie Vady je Klient povinný uviesť presný dôvod reklamácie Vady a zároveň aké plnenie v súvislosti s uplatnením Vady žiada.
  3. Klient je povinný uplatniť si reklamáciu u Poskytovateľa písomne nasledovným spôsobom:
    1. poštou alebo osobne na adrese prevádzky Poskytovateľa: Andreja Žarnova 11, 917 02 Trnava, alebo
    2. poštou alebo osobne na adrese prevádzky Poskytovateľa: Mestská poliklinika, Starohájska 2, 917 01 Trnava, alebo
    3. iným spôsobom v súlade so všeobecnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
  4. Potom, ako si Klient uplatní reklamáciu u Poskytovateľa v súlade s týmto Reklamačným poriadkom, Poskytovateľ vydá Klientovi písomné potvrdenie o reklamácii Vady a o lehote, v ktorej reklamáciu Vady vybaví, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa reklamácie Vady. Písomné potvrdenie o reklamácii Vady Poskytovateľ nemusí vydať, ak vybaví reklamáciu ihneď.
  5. Poskytovateľ prešetrí uplatnenú reklamáciu a rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie. Poskytovateľ vybaví reklamáciu v lehote určenej Poskytovateľom, najmä vzhľadom na dôvod a závažnosť uplatnenej reklamácie, najneskôr však do 30 dní odo dňa reklamácie Vady. Poskytovateľ bude informovať Klienta o spôsobe vybavenia reklamácie Vady, a to písomne poštou na poštovú adresu uvedenú Klientom pri uplatnení reklamácie alebo e-mailom na e-mailovú adresu uvedenú Klientom pri uplatnení reklamácie alebo iným vhodným spôsobom.
  6. Poskytovateľ rozhodne o vybavení reklamácie jedným z nasledovných spôsobov:
    1. Poskytovateľ oznámi Klientovi, že reklamácia Vady je dôvodná a Klient má právo výberu bezplatného opakovania objednaného Laboratórneho vyšetrenia alebo má právo na odstúpenie od Zmluvy a vrátenie už uhradenej odmeny za vykonanie Laboratórneho vyšetrenia,
    2. v prípade, ak sa na poskytovanej službe (Laboratórneho vyšetrenia) nevyskytuje vada alebo existuje iný dôvod na zamietnutie reklamácie, Poskytovateľ oznámi Klientovi, že reklamácia Vady je nedôvodná, reklamáciu zamieta a zároveň uvedie dôvody odmietnutia zodpovednosti za vady.
  7. V prípade, ak Laboratórne vyšetrenie nebolo možné vykonať z dôvodov na strane Klienta podľa VOP, Klient nemá nárok na reklamáciu a reklamácia bude zo strany Poskytovateľa zamietnutá.